رهاسازی قدرت هدف : نمونه های الهام بخش از برندهای هدف محور

برندی را تصور کنید که چیزی فراتر از یک محصول یا خدمات باشد . برندی که مخفف چیزی بزرگتر است و الهام بخش مردم میشود و در سطح عمیق تری با آنها ارتباط برقرار می کند .
برندهای هدف محور به یک نیروی محرکه در کسب وکار چشم انداز امروزی تبدیل شده اند ، و قلب و ذهن مصرف کنندگان در سراسر جهان را تسخیر کرده اند .
در مقاله امروز ، ما سفری هیجان انگیز را آغاز خواهیم نمود تا نمونه های قابل توجهی از برندهای هدفمند ، چه جواهرات شناخته شده و چه پنهان را بررسی کنیم . برای الهام گرفتن آماده شوید زیرا هدف قرار است در مرکز باشد !
پاتاگونیا : دفاع از محیط زیست
همسو کردن موفقیت های تجاری با فعالیت های محیط زیستی
وقتی صحبت از برندهای هدفمند میشود ، پاتاگونیا ، یک نمونه درخشان است . این شرکت پوشاک و تجهیزات فضای باز و پایداری محیط زیست را به بخشی از هویت خود تبدیل کرده است . در بیانیه ماموریت پاتاگونیا آمده است ،ما در تلاشیم تا سیاره خود را نجات دهیم …
آنها نه تنها محصولات با کیفیت تولید می کنند ، بلکه برای حمایت از محیط زیست ، مشتریان خود را به مصرف کم ، استفاده دوباره و تعمیر محصولات تشویق می کنند . تعهد پاتاگونیا به محیط زیست فراتر از کلمات است ، آنها یک درصد از فروش سالانه خود را به گروههای زیست محیطی مردمی در سراسر جهان اهدا می کنند . رویکرد هدف محور آنها تاسیس یک پایگاه مشتریان وفادار است که با ارزش های آنها هماهنگ باشد. و از اقدامات پایدار آنها قدردانی کند .
تامز : تولید یک جفت کفش متفاوت در یک زمان
توانمند سازی از طریق کار آفرینی اجتماعی .
تامز ، برند کفش نمادین ، که بر هنر کارآفرینی اجتماعی تسلط پیدا کرده . تامز با هدف ساده و در عین حال قدرتمند ” بهبود زندگی از طریق کسب وکار ” مدل ” one for one ” را ایجاد کرده که در آن به ازای هر جفت کفش خریداری شده ، یک جفت کفش را به کودک نیازمند اهدا می کند . از طریق این رویکرد نوآورانه میلیون ها کفش را برای کودکان در سراسر جهان فراهم کرده است که به آنها را کمک میکند به مدرسه بروند و رویا های خود را دنبال کنند . تعهد آنها الهام بخش افراد بسیاری بوده تا در ایجاد تغییرات مثبت مشارکت فعال داشته باشند . تامز ، در حالی که هنوز از نظر تجاری موفق است ، نشان می دهد که هدف یک برند می تواند زندگی را متحول کند .
واربی پارکر : عینک بینایی تمرکز در فعالیت های بشر دوستانه
انقلابی در صنعت عینک بافعالیت های خیر خواهانه اجتماعی
واربی پارکر = شرکت محبوب عینک = با ترکیب منحصر به فرد عینک های مد روز و مدل کسب و کار آگاهانه اجتماعی صنعتی را ایجادکرده است . که به ازای هر یک عینک فروخته شده ، واربی وارکر یک جفت عینک را از طریق مشارکت با سازمان های غیر انتفاعی به افراد نیازمند اهدا می کند .
آنها با ترکیب سه جنبه ی ، مقرون به صرفه بودن ، استایل و تاثیر اجتماعی ، طرز فکر مصرف کنندگان در مورد خرید عینک را تغییر دادند . رویکرد هدفمند واربی پارکر، با مشتریانی که به دنبال ایجاد تفاوت مثبت و در عین حال پذیرفتن استایل شخصی خود هستند ، طنین انداز شده .
بن و جری : رفتار شیرین و عدالت اجتماعی
با یک قاشق بستنی در یک زمان حمایت از عدالت اجتماعی
چه کسی است که بستنی دوست نداشته باشد ؟ بن و جری ، برند محبوب بستنی ، با حمایت فعالانه از عدالت اجتماعی ، فراتر از ذائقه ی ما است . آن ها از طریق فعالیت ها و خلاقیت های خود به مسائلی مانند تغییرات آب و هوایی ، عدالت و برابری نژادی ، و حقوق +LGBTQمی پردازند . بن و جری قدرت ترکیب لذت با یک هدف را درک می کند و ثابت کرده که حتی یک غذای ساده می تواند کاتالیزوی برای تغییر باشد . بن وجری با درگیر کردن مشتریان خود در مسائل اجتماعی ، جامعه ای وفادار از ” فعالان اسکوپی ” تشکیل داده که از دیدگاه آنها از جهانی عادلانه تر حمایت می کنند .
Everlane : شفافیت رادیکالی در مد
شناسایی دوباره ، مد اخلاقی درونی
Everlane با پیشروی شفافیت رادیکالی، صنعت مد را مختل کرده . خرده فروشی آنلاین لباس ، متعهد به اصول اخلاقی و دستمزد های منصفانه و شیوه های پایدار است . everlane ، اطلاعات دقیقی در مورد کارخانه هایی که محصولاتشان در آنها ساخته می شود ، مثل هزینه های مربوط به هر کالا را در اختیار مشتریان قرار میدهد و به آنها اجازه می دهد تا انتخاب هایی آگاهانه داشته باشند . everlane ، با روشن کردن صنعت مد به مصرف کنندگان این امکان را می دهد ، تا خریدهای خود را با ارزش هایشان هماهنگ کنند . everlane ، از طریق سفر هدفمند خودش ثابت کرده که شفافیت سازی نه تنها ضروری ست ، بلکه یک تمایز قدرتمند در بازار شلوغ مد است .
Bombas : تولید دوباره جوراب برای منافع اجتماعی
ارائه آسایش و حمایت از نیازمندان
Bombas ، کمپانی محبوب جوراب ، یک کالای ساده روزمره را به ابزاری قدرتمند برای تاثیرگذاری اجتماعی تبدیل کرده است . با هر جفت جوراب فروخته شده ، این کمپانی یک جفت را به بی خانمانان سراسر ایالات متحده اهدا می کند . با توجه به اینکه جوراب یکی از اقلام مورد تقاضا در بی خانمانان است . هدف کمپانی ، ارائه راحتی و وقار برای کسانی ست که بی خانمان هستند . بومباس ، از طریق طراحی خلاقانه ، مواد با کیفیت بالا و تعهد به باز پرداخت ، به یک برند محبوب تبدیل شده و قلب مشتریانی را که از رویکرد هدفمند آنها قدردانی می کنند ، تسخیر می کند .
Airbnb : ایجاد حس تعلق در سراسر جهان
تسهیل در تبادل ارتباط و فرهنگ
Airbnb : بازار آنلاین اقامت ، فراتر از ارائه مکانی برای اسکان است . آنها تلاش می کنند تا حس تعلق ایجاد کنند و تبادل فرهنگی بین میزبان و مهمان را تقویت کنند . Airbnb ، با پذیرش مفهوم ” تعلق به هر جایی ” مردم را تشویق می کند تا فرهنگ های مختلف را کشف کنند و ارتباطات جدید به وجود آورند و به عنوان افراد محلی مقاصد جدید را تجربه کنند . این رویکرد هدف محور نحوه سفر مردم را تغییر داده و به تجربیات معنادار و ارتباطات معتبر بیشتر از گردشگری سنتی تاکید دارد . موفقیت Airbnb ، در توانایی آنها برای استفاده از میل ذاتی برای ارتباط و درک انسانی نهفته است .
Body shop : زیبایی با آگاهی
محصولات زیبایی اخلاقی که توانمند سازی و محافظت را به همراه دارد
بادی شاپ ، یک برند جهانی آرایشی ، پیشگام در حوزه لوازم آرایشی اخلاقی و پایدار بوده است . آنها مواد طبیعی ، منابع اخلاقی و روش های بدون ظلم را در اولویت قرار می دهند و مطمئن می شوند، محصولاتشان تاثیر مثبت ، هم بر مردم و هم بر کره ی زمین دارد ، بادی شاپ به طور فعال ، علیه آزمایش حیوانی کمپین تشکیل می دهد و برای اهداف اجتماعی مثل برابری جنسیتی و حفاظت از محیط زیست مبارزه می کند . از طریق ابتکارات هدفمند ، بادی شاپ باعث می شود مشتریان انتخاب های آگاهانه داشته باشند و روال زیبایی خود را با ارزش هایشان هماهنگ کنند .
Lifestraw : آب پاک برای همه
نوآوری برای مقابله با بحران جهانی آب
Lifestraw ، یک شرکت متخصص در فنااوری تصفیه آب ، ماموریت دارد تا آب آشامیدنی تمیز را برای همه اقشار نیازمند فراهم کند .
خلاقیت در فیلترهای قابل حمل به افراد کمک میکند ، حتی در محیط چالش برانگیز به آب آشامیدنی سالم دسترسی داشته باشند . به ازای هر محصو ل خریداری شده ، این شرکت آب آشامیدنی تمیز را به مدت یک سال تحصیلی به کودک نیازمند ارائه میدهد .
Lifestraw ، باپرداختن به بحران جهانی آب ، به نمادی از امید و کاتالیزوری برای تغییر تبدیل شده است و نشان می دهد که چگونه برندهای هدفمند می توانند تفاوت ملموسی در زندگی افراد و جامعه ایجاد کنند .
Lush : لوازم آرایشی دست ساز ساده با آگاهی اجتماعی
کنشگری اخلاقی زیبایی در عمل
Lush ، یک برند محبوب لوازم آرایشی ، به خاطر تولید محصولات دست ساز و تازه خود شهرت دارد . اما آنچه آنها را متمایز کرده ، تعهد به اصول اخلاقی و فعالیت های اجتماعی ست . lush ، از طریق فرمولاسیون محصولات ، انتخاب بسته بندی و کمپین های خود ، از حقوق حیوانات ، پایداری محیط زیست و حقوق بشر ، دفاع می کند . آنها از پلتفرم خود برای دفاع از دلایل مهم و به چالش کشیدن هنجارهای صنعتی استفاده می کنند . رویکرد هدفمند lush ، مصرف کنندگانی ست که به دنبال محصولات زیبایی هستند که با ارزش هایشان مطابقت داشته باشند و از دنیای بهتری حمایت کنند .
نتیجه گیری : ما این نگاه هیجان انگیز را در مورد برندهای هدف محور ، به پایان می رسانیم ، امیدواریم از نمونه های متنوع الهام گرفته باشید . هدف توانایی باور نکردنی ، برای جا به جایی کوه ها دارد ، هدف ، تعامل با جوامع و تغیییر دادن کسب و کار ها از درون به بیرون است . چه پایداری محیط زیستی ، چه تاثیر اجتماعی یا شفافیت ، این برندها نشان داده اند که همسویی هدف با استراتژی می تواند منجر به موفقیت تجاری و تغییرات مثبت شود .
دیدگاهتان را بنویسید