6 تفسیر عامل مهم در تعریف پرسنال برندی منحصر به فرد برای کسب و کار

عضوی از یک تیم کاری را تصور کنید ، که هرگز نمی خوابد ، استراحت نمیکند و به طور مداوم و پیوسته برای مشتریان خدمات منحصر به فردی از کسب و کار تان را ارائه می دهد . مثل یک رویا ست . درسته ؟ این عضو خستگی ناپذیر ، هوش مصنوعی آینده نگر نیست ، بلکه پرسنال برند شماست .
همان طور که هر فردی یک شخصیت منحصر به فرد دارد که او را از بقیه متمایز میکند ، برند شما نیز مجموعه ای از ویژگی های منحصر به فردی ست که آن را در بازار متمایز میکند . پرسنال برند ، شالوده ی معرفی کسب و کار شماست ، نه فقط آنچه که انجام می دهید ، بلکه آنچه که هستید . بنابراین چه چیزی برند شما را از رقبا متمایز می سازد ؟ یا چه پیامهایی باید توسط برند شما تکرار شود ، چگونه می توانید شخصیت برند خود را با ارزش ها و انتظارات مخاطبان شفاف سازی و هماهنگ کنید ؟
1.شناخت پرسنال برند :پرسنال برند ، ویژگی ها یا خصوصیات انسانی است که به یک برند نسبت داده می شود ، این بخش مهمی از هویت برند است که به مشتریان کمک میکند در سطح عمیق تری با برند ارتباط برقرار کنند که آن را قابل ربط و خاطره انگیزتر می کنند . پرسنال برند ، اغلب بازتابی از ارزش ها و نگرش های مخاطبانش است و پیوندی فراتر از ارائه محصول و خدمات ایجاد می کند . به عنوان مثال کهن الگوی برند کاوشگر و ماجراجو را در نظر بگیرید . برندهایی از این دسته مانند جیپ یا the north face ، دارای شخصیتی هستند که حس کاوش ، آزادی و جسارت را طنین انداز می کنند . همان ویژگی که موجب تایید و تحسین مخاطبان هدف می شود . ارتباطات ، تصاویر و حتی طراحی محصول برند ها این ویژگی ها را منعکس میکند و شخصیتی منحصربه فرد و قابل تشخیص را به وجود می آورد .
2.اهمیت پرسنال برند:نکته اینجاست : بازار امروز از کسب وکارهایی پر شده است . که محصولات و خدمات مشابه ارائه می دهند . حتی اگر محصولی با کیفیت را تولید کنید ولی بدون پرسنال برندی قانع کننده ، باید بگم شما در خطرید ! چون تنها یک چهره در میان جمعیت می شوید . اینجاست که پرسنال برند در نقش یک تغییر دهنده بازی وارد عمل می شود و با ارائه هویتی متمایز ، به کسب وکارتان کمک میکند که رقابتی برجسته داشته باشید . در حقیقت یک پرسنال برندی که خوب تعریف شده می تواند باعث افزایش مشتری ، بازاریابی دهان به دهان بهتر شود و همچنین توسط مشتریان نسبت به رقبا بیشتر انتخاب شود . علاوه بر این ، یک پرسنال برند قدرتمند می تواند راهنمایی برای تصمیم گیری های تجاری ، از توسعه محصولات تا خدمات مشتریان باشد و تضمین کند که تمام جنبه های کسب و کار با هویت برند همسو شود . بنابراین ، تعریف پرسنال برند شما فقط یک تمرین بازاریابی نیست ، بلکه یک حرکت استراتژیک است که می تواند کسب و کار شما را برای حرکت به سمت جلو با شفافیت و هدف تقویت کند .
3.طیف های متنوع پرسنال برند:طیف پرسنال برند متنوع است ، و بررسی اینکه چگونه برندهای مختلف خود را در این محدوده هم مسیر میکند ، جذاب است . می توان این طیف را مانند رنگهای رنگین کمان در نظر گرفت که هر رنگ نشان دهنده ی یک ویژگی شخصیتی متفاوت است .
در انتهای این طیف رنگین کمانی ، ممکن است برندهایی مثل داوو Dove را پیدا کنید که مظهر شخصیتی صمیمانه ، پرورش دهنده و دلسوز است . ماموریت داوو : “زیبایی باید منبع اعتماد به نفس باشد ، نه اضطراب . “کاملا شخصیت صمیمانه آن را به تصویر می کشد که در کمپین ها و محصولاتی که بر زیبایی طبیعی ، عشق به خود و توانمندی تاکید دارند منعکس شده است .
در میانه این طیف رنگی شما ممکن است برند رد بول را بیابید ، ردبول پرسنال برندی جسور، پرانرژی و پر جرات را به تصویر میکشد . شعار آنها : “ردبول به شما بال میدهد . “آنها با حمایت از رویدادهای ورزشی پرشتاب ، شخصیت این برند را قویا منتقل میکنند. در طرف دیگر این طیف ، برند شنل را میبینید ، که شخصیتی پیچیده ، مجلل و نخبه را از خود ساطع می کند .
هویت برند شنل، در لباس های مد روز ، عطرهای گران قیمت و سفیران پر زرق و برق تجسم یافته که این پرسنال پیچیده را با موفقیت در دنیا منعکس کرده است .
3.طراحی شخصیت برند شما : ایموجی ها و سبک زبان شناسی
در عصر دیجیتال ، کسب وکارها ابزار و رسانه های جدیدی برای بیان پرسنال خود در دست دارند . این ایموجی ها و سبک زبان تنها چند نمونه هستند . برند innocent drink را در نظر بگیرید که به خاطر شخصیت سرگرم کننده و عجیبش شناخته شده است . آنها به طرز ماهرانه ای از ایموجی ها در رسانه های اجتماعی شان برای تعاملات استفاده می کنند . که معمولا نشان دهنده ی تصویری جوان و بازیگوش است . چنین جزئیاتی ممکن است کم اهمیت باشد ولی در مقیاس بزرگتر بسیار به چهره ی این برند کمک کرده است . در همین راستا ، سبک های زبان شناسی به میزان زیاد بر نحوه شناخت و درک ویژگی یک برند تاثیر می گذارد . برای مثال پاتاگونیا ، یک شرکت تولیدی لباس فضای باز ( لباس های مناسب برای بیرون از خانه) . از زبان محاوره ای برای نشان دادن تعهد خود به پایداری و مسئولیت اجتماعی استفاده می کند . این انتخاب زبان تصویری از برند را نشان می دهد که پایه گذار آگاهی اجتماعی است .
4.یادگیری از اساتید:یادگیری از برندهایی که شخصیت های قوی دارند می تواند درس های ارزشمندی ارائه دهد . برندی مثل نایک با شخصیت قدرتمند و پیروز خود ، پیامی روشن و ثابت را در تمامی پلتفرم ها منتقل می کند .
شعار نایک : “فقط انجامش بده ! ” خلاصه ای قدرتمند از پرسنال برند آن است . این شعار کوتاه و تند است و به طور تاثیرگذاری حس عزم و موفقیت را منتقل می کند که بازتاب شخصیت این برند است . نایک در تبلیغات خود داستان الهام بخش افرادی را تعریف می کند که بر چالش ها غلبه میکنند و شخصیت پیروز و قدرتمند خود را بازتاب می دهند . این داستان ها نه تنها خاطره انگیز هستند ، بلکه یک ارتباط عاطفی با مخاطبان خود ایجاد می کنند و باعث می شوند که برند ارتباطی موثرتر داشته و تحسین کننده تر شود .
5.از چه چیزهایی در پرسنال برند باید دوری کرد:در حالیکه اهمیت داشتن پرسنال برند را نمی توان نادیده گرفت ، اما چالش هایی وجود دارد که برندها بهتر است از آنها دوری کنند .
اولا ، ناهماهنگی در پرسنال برند می تواند باعث سردرگمی و کاهش اعتماد در برند شود . مشتریان برای برندهای قابل پیش بینی ، ارزش قائلند ، اگر پرسنال برندی مدام در حال تغییر باشد برقراری ارتباط برای مشتریانش سخت می شود .
ثانیا ، برندها باید از انتقال پرسنال برندی که با محصول ، خدمات یا صنعت آنها ، همخوانی ندارد ، اجتناب کنند . به عنوان مثال یک شخصیت بازیگوش و غیر رسمی ممکن است برای برندی که در یک صنعت حرفه ای مانند حقوق یا امور مالی فعالیت دارد ، مناسب نباشد .
و آخرین مورد ، در حالیکه حفظ یک پرسنال برند ثابت ضروری است ، ولی برندها باید از سخت گیری دوری کنند . همان طور که جامعه تغییر می کند ، برندها نیز باید خود را با این تغییر تطبیق دهند ولی در عین حال به ارزش های اصلی خود وفادار باشند .
6.چگونه پرسنال برند خودتان را تعریف کنید:
برای تعریف پرسنال برندتان چند راهنمایی و توصیه آورده شده :
1.مخاطبان خودتان را بشناسید : پرسنال برندتان باید در مخاطب شما طنین انداز شود . اولین قدم برای شناخت مخاطب این است که ارزش هایشان ، ترجیحات و لایف استایلشان چیست ؟ و چه نوع پرسنال برندی آنها را به سمت شما جذب می کند ؟
2.ارزش های اصلی برندتان را تعریف کنید: پرسنال برند شما بازتابنده ی ارزش هایش می باشد . به عنوان مثال اگر پایداری یکی از ارزش های شما باشد ، پرسنال برندتان ممکن است دوستدار زمین و آگاهانه باشد و با مشتریان مشابه خود طنین انداز گردد.
3.کهن الگوی برندتان را انتخاب کنید : کهن الگوی یک برند ابزار مفید و کابردی است که کمک میکند تا پرسنال خودتان را تعریف کنید . در اینجا 12 کهن الگوی برند آورده شده که هر کدام مجموعه ای از ویژگی های مختلف هستند . مثلا کهن الگوی جادوگر ، معرف برندهایی است که رویایی ، نوآور و متحول اند مانند اپل .
4.به طور مداوم و پیوسته با شخصیت خود ارتباط برقرار کنید : هنگامی که پرسنال برندتان مشخص شد ، بسیار مهم است که آن را در تمام پلتفرمها پیوسته به اشتراک بگذارید. مثل وب سایت ، سوشال مدیا ، خدمات مشتری ، طراحی محصول ، بسته بندی و …سایر موارد .
برای اینکه کسب و کارتان در یک محیط رقابتی مورد ارزیابی قرار بگیرد ، به چیزی فراتر از یک محصول یا خدمات عالی نیاز دارید ، شما به یک پرسنال برند متقاعد کننده نیازمند هستید . همان طور که دیدیم ، پرسنال برند یک وجه ضروری از هویت برند شماست.
که بر نحوه ی شناخت برندتان و نحوه ی ارتباط با مخاطب تاثیر می گذارد . با تعریف و همسو کردن پرسنال برند خود با ارزش ها و انتظارات مشتریان ، می توانید هویت منحصر به فردی ایجاد کنید ، که برند شما را متمایز می کند و پایه و اساس روابط پایدار با مشتری را تشکیل می دهد . به یاد داشته باشید ، پرسنال برند چیزی نیست که به سادگی انتخاب کنید ، بلکه چیزی است که در طول زمان پرورش داده و اصلاح می کنید .
این یک استراتژی ست که کمک میکند برای کسب و کارتان تصمیم بگیرید ، به تیم شما انگیزه می دهد و در نهایت چشم انداز برند شما را زنده می کند . بنابراین ، معطل نکنید ، همین امروز پرسنال برند خودتان را تعریف کرده و آماده ی شناخته شدن در صنعت خودتان شوید .
دیدگاهتان را بنویسید