
به دلیل استقبال چشم گیر شما فرهیختگان عزیز و ظرفیت محدود و کارگاهی، این دوره برای دومین بار تکرار میگردد.
خرسندیم که افتخار همراهی شما عزیزان را داریم.
لزوم پررنگ شدن پرسنال برندینگ در جامعه چیست؟
ممکن است شما هم با عنوان پرسونال برند و یا برند شخصی برخورد کرده باشید و در تکاپو و موج آن قرار گرفته باشید یا خودتون رو از این موج و فرآیند دور نگه داشته باشید، با عنوان موج گذرا و یا ترند جدید دنیای بیزینس در دنیای مدرنی که وجود یا عدم وجود آن تاثیر بسزایی در زندگی و شغل شما نخواهد داشت؛
ولی آیا این دیدگاه و نظر درست است ؟
پرسنال برند و پرسونال برندینگ چیست ؟
پرسنال برند:
برند شخصی یک برداشت یا شناختی یکپارچه و یکنواخت از یک فرد است که بر اساس تجربه، تخصص، صلاحیت ها، اقدامات و یا دستاوردهای وی در یک جامعه هدف، صنعت یا بازار مشخص، ایجاد می شود.
پرسنال برندینگ:
تلاش آگاهانه و تعمدی یک فرد، در پیشرفت حرفه ای در صنعت خود با رویکرد:
- ایجاد و تأثیرگذاری در درک عمومی
- مالکیت سهم ذهنی
- افزایش اعتبار و تمایز خود از رقبا
- افزایش دایره نفوذ خود و داشتن تأثیر عمیق تر در جامعه مخاطبین خود است
برندسازی شخصی روشی است برای اینکه شما، برند و ارزش هایتان را به دنیای کسب و کار عرضه کنید و یقین پیدا کنید که بازار هدف، شما و اهدافتان را می شناسند و چرا باید شما را انتخاب کنند.
پرسونال برندینگ درمورد تلاش برای خودتان و کسب وکارتان، بالا بردن اعتماد به نفس و گرفتن احترام از هم رده هایتان و به خصوص مخاطبان و مشتریانتان است.
برند شخصی در دنیای کسب و کار اگر در قالب و استراتژی درست آن را در نظر بگیریم به شما کمک می کند که به عنوان شاخص در میان رقیبان خود بدرخشید.
۴ دلیل برای داشتن برند سازی شخصی
در بازار کسب و کار رقابتی امروز، بیش از هر زمانی لزوم داشتن یک برند سازی شخصی احساس می شود.
این اعتبار شماست که درباره شما چگونه صحبت می شود و یقینا می تواند موقعیت شغلی شما را بسازد یا از بین ببرد
برای افرادی که در ابتدای مسیر هستند اولین نکته تمایز و شاخص شدن در بین رقبا است ، اما در دنیا عظیم رقابت که همه مدرک دارند، صاحبان کار دنبال افرادی هستند که که چیز بیشتری برای ارائه دارند.
شما با داشتن برند شخصی سازه شده باعث می شوید که در خاطر ها بمانید و علاوه بر این به شما کمک می کند تا درآمد بیشتری داشته باشید.
راه های متعددی برای توسعه دادن برند شما هست ولی در ابتدا شناختن شما و موضوعی که شما را با آن بشناسند مطرح است.
ما در دنیایی زندگی می کنیم که همه برای شغلی مشابه، مشتری مشابه و همین طور فرصت های مشابه رقابت می کنند؛ پس متفاوت و متمایز بودن در این دنیای رقابت کاری ست که برند سازی شخصی برای شما انجام میدهد، با این کار شما برای خود یک مزیت رقابتی ایجاد می کنید.
وقتی افراد به دنبال خصوصیت و مهارت های مشابه هستند نام شماست که در خاطر پدیدار می شود؛ به علاوه وقتی افراد ببینند که شما در کار خود مهارت های لازم را دارید احتمال اینکه به شما فرصت شراکت و یا همکاری دهند و یا پیشنهاد پروژه ای جدید بسیار زیاد است.
پس اگر دنبال پیشتاز بودن هستید از کار کردن روی برند خود شروع کنید.
همان طور که گفته شد برند سازی شخصی یعنی ساختن یک هویت به صورت منحصربفرد برای شما یا برای کسب و کار شماست و این شامل تصویر منسجم، تعریف، پیام و حضور آنلاین یا آفلاین شماست.
دلایل متعدد روانشناسی وجود دارد چرا شما می خواهید که بر روی برند شخصی خود کار کنید؛ به طور یقین این به شما کمک می کند که مخاطب به شما اعتماد کند.
وقتی مردم حس کنند که شما و اهدافتان را می شناسند بیشتر تمایل دارند تا به شما اعتماد کنند و این به خاطر این است که احساس می کنند با شما قرابت دارند؛ می دانند که چه چیزی از شما توقع داشته باشند و دامنه اختیارات شما تا کجاست.
پس با ایجاد برند شخصی، تمام کار یعنی تمایز ایجاد می شود و شما شاخص بازار هدف خود خواهید شد.
در دنیای رسانه ایی و با وجود ابزاری چون گوگل مردم با چند کلیک اطلاعاتی که نیاز دارند را در مورد شما پیدا می کنند پس در نتیجه مهم است شما چگونه به صورت آنلاین نمود پیدا می کنید؛ برند سازی شخصی به شما کمک می کند که همان طور که دوست دارید داستانتان را تعریف کنید و شاخص و متمایز شوید.
این راهیست برای جذب مخاطبان بالقوه و مشتریان عام که احساس متخصص بودن را به آنها القا می کنید در این راستا بسیار راحت تر به شما اعتماد می کنند، بنابراین در دنیای آنلاین و دیجیتال امروز بسیار حائزاهمیت است.
صحبت نهایی
یک کسب و کار بدون داشتن برند سازی شخصی تو خالی و تهی است.
این به این معنا نیست که شما باید کسب و کارتان را فدای برند کنید بلکه بهتر است که استراتژی شفاف و مشخصی برای هر دو داشته باشید؛ برند سازی شخصی تنها در صورتی موفق می شود که با یک استراتژی قوی پشتیبانی شود، اگر برنامه شما ضعیف باشد برند شما قبل از شروع به معرفی شدن شکست خورده به حساب می آید.
در صورتی که این دو هم راه شوند شما به اهداف تان راحت تر و سریع تر می رسید.
MBTI چیست ؟
بسیاری فکر می کنند که تست MBTI تستی است که در این دوره میان نوجوانان باب شده و ارزش تحلیل یا بررسی و در نظر گرفتن را ندارد به خصوص که در زمینه کسب و کار بخواهد در نظر گرفته شود و تنها برای پر کردن اوقات فراغت استفاده می شود و هم دیگر را با حروف ۴ حرفی مخاطب قرار می دهند.
و اما MBTI در دنیای روانشناسی به چه معناست ؟
MBTI به معنای شاخص های متفاوت تیپ های شخصیتی است که بر ۱۶ نوع است؛ یعنی افراد دنیا از بدو تولد دنیا را از دریچه های متفاوتی میبینند و این به معنای برتری تیپی بر دیگری نیست بلکه به این معناست با شناخت تیپ شخصیتی خود و تفاوت های فردی خلاقیت بیشتری در زندگی شخصی و کاری داشته باشیم و همچنین با شناخت و تشخیص تیپ شخصیتی دیگران برخورد، ازدواج، شراکت استخدام ( کردن یا شدن) و … بهتری را تجربه کنیم .

چرا ما نیاز داریم تیپ شخصیتی خود یا دیگران را بشناسیم و تشخیص دهیم ؟
تولد با یکی از ۱۶ تیپ شخصیتی MBTI به معنی داشتن امکان یا بودن در نقطه قدرت نیست یا توامندی به خصوصی نیست، چرا که هر بعد و تیپ شخصیتی وجه روشن و تاریک دارد و ما با شناخت و راهبری می توانیم نقاط ضعف را به قدرت تبدیل کنیم و در راستا و هدف خود در زندگی آن را پیاده سازی کنیم و کنترل امور را در دست بگیریم.
نکته مسئله ساز در زندگی امروز ما هدف گذاری و تصمیم گیری و پیاده سازی آن است، ما چگونه می توانیم به صورت هدفمند تصمیم گیری کنیم و در راستای آن گام برداریم و همچنین بهره وری و موفقیت را در نظر گرفته و در جریان امور قرار دهیم ؟
توانایی طرح و حل مسئله تنها به کار سازمانی و دنیای کسب و کار مربوط نمی شود بلکه در تمام گوشه کنار زندگی فردی ما ریشه دوانده است بدون اینکه ما متوجه اهمیت و لزوم آن شویم؛ مانند لزوم انتخاب رشته درست و داشتن آینده درخشان (معنی لذت بردن از کاری که انجام می دهیم و درآمدی که کسب می کنیم)، انتخاب پارتنر و یا شریک زندگی و …
دقت کنید دانه ای که امروز می کاریم محصول ما را در آینده تامین می کند، اگر امروز دانه ای فرسوده یا تباه شده بکاریم، یا محصولی نخواهیم داشت و یا درخت ما درخت تباهی می شود و باغ زندگی را از بین می برد، پس مسئله چگونه تصمیم گیری کلید طلایی باغ ماست.
ارتباط MBTI با برند سازی شخصی چیست ؟ و این دانش چه کمکی به ما می کند؟
شما برای معرفی هویت خود به عنوان یه برند فردی و یا سازمانی نیاز به ابزاری به نام شناخت دارید، در واقع ما تا خود ندانیم که «که هستیم» و یا «چه هستیم» نمی توانیم خود را به دیگران معرفی و عرضه کنیم، پس ما یاد میگیریم در ابتدا که هویت فردی ما چیست و شامل چه خصوصیاتی می شود و راه تعالی و رشد ما چگونه است و کدام یک از خصوصیات ضعیف و یا تاریک وجود ما سدی در راستای پیشرفت برند فردی و یا سازمانی ما می شود.
در مرحله بعد، وقتی که ما در جایگاه درست خود ایستادیم دیدگاه و افق دید ما تغییر می کند به همان نسبت بازار هدف، ذی نفعان و … ما نیز تغییر می کنند (حتی در مسئله ازدواج افرادی که مورد پسند ما هستند تغییر می کنند).
مرحله بعد مرحله هدف گذاری و تصمیم گیری ست که با توجه به اطلاعات محیطی جدیدی و چشم انداز تغییر یافته که به دست میاوریم اکنون نیاز به هدف داریم و خط و مشی حرکت به سمت آن؛ اینکه چگونه متمایز باشیم و در میان رقبا، ما بارز شویم و انتخاب مشتریان شویم.
در معنای کلی ما معنا سازی می کنیم و این معنا را در قالب هیکله و هویت به مردم عرضه می کنیم و در راستای آن رمز موفقیت نهفته است که آن را به تفصیل، ما برای شما توضیح می دهیم و کمک می کنیم تا پیاده سازی کنید.
تفاوت این دوره با سایر دوره های MBTI چیست ؟
• این دوره مبتنی بر نقشه راه توسعه فردی و برندسازی شخصی است؛ به معنی مطالعه و مشاهده همه ابعاد ممکن درراستای پیاده سازی یک کار( پروژه و…) است تا به صورتی منطقی و علمی به تمامی سوال ها پاسخ داده شود و اهداف پیش بینی شده محقق گردد.
• خلق برند شخصی؛ با شناخت بیشتر از هویت و موجودیت خویشتن (که هستم، کجا هستم و به کجا می روم، چه چیزی مرا خوشحال می کند، چه چیزی مناسب تصویر بیرونی و شرایط درونی من است، بهترین برای من چیست و …) می توان در راستای ساختن تصویر و هویت برند شخصی گام برداشت.
• آنچه که در این دوره آموزش داده خواهد شد با الهام از روانشناس بزرگ آقای کارل گوستاو یونگ و یونگین های بنام بین المللی، طراحی و اجرا و آموزش داده خواهد شد که این خود بزرگترین مزیت رقابتی این دوره خواهد بود.
در این دوره کوشیده ایم با بهره گیری از متد های روز جهانی و مباحث جذاب و کاربردی دنیای روانشانسی و مدیریت، تلفیقی شگفت انگیز برای مخاطبانمان خلق کنیم .
سرفصل های دوره آموزشی
- مفاهیم برند و برندسازی
- فاکتورهای تاثیرگذار برای خلق یک برند ارزشمند
- تشخیص تیپ شخصیتی خودتان و دیگران
- تیپ شناسی یونگی و معرفی 16 تیپ کلیدی
- کاربردهای این زبان قدرتمند در ارتباطات شخصی و شغلی و عاطفی
- شناخت نقاط قوت و ضعف هر کدام از تیپ ها
- طراحی مسیر توسعه فردی بر اساس این متد برای پرسنال برند
- ساخت، پرورش و توسعه نسخه منحصر به فرد خود
مخاطبین دوره
- مدیران و روسای سازمانها
- صاحبان مشاغل و کسب و کار
- و کلیه علاقه مندان به یادگیری برندسازی…
دوره های مرتبط
دوره آموزشی گام های نامرئی در خلق پرسنال برند قدرتمند – دوره دوم
وبینار رایگان الزامات راه اندازی کسب و کار مد و فشن
برندسازی چالش نگرشی در ایران
تبلیغات از جنس زیر آستانه حسی
داستان سرایی برند
تفکر طراحی در برندسازی
برندسازی عاطفی و احساسی
مفهومی عمیق به نام برند شخصی
طراحی هویت برند
نقش برند شخصی بنیانگذار در برند سازمانی
نظرات
تومان5,500,000

دکتر مهرداد انوری
مدرس و راهبر توسعه روانبرندمشاوره رایگان
واحد ثبت نام : 09190102646
واحد پشتیبان فنی : 09370709677
قوانین ثبت دیدگاه