شما هم به فکر تغییر نام برند هستید؟

تصمیم برای تغییر نام برند نباید ساده و سرسری گرفته شود. حتما میپرسید چرا؟زیرا مخاطب باید شما را بشناسد، دوست داشته باشد و اعتماد کند. و در طول زمان در جاهای مختلف با شما روبه رو شود. بنابراین،ثبات بسیار مهم است زیرا به ایجاد آشنایی کمک می کند. وقتی قرار است نامی را تغییر دهید باید خیلی استراتژیک رفتار کنید. به علاوه برندسازی فرایندی است که به سرمایه گذاری در زمان و اغلب پول شما نیاز دارد تا به خوبی انجام شود.بنابراین مانند هر سرمایه گذاری قابل توجهی، باید برای انجام آماده شوید تا از نتایج استفاده کنید.در این مدت طولانی در پشت صحنه شرکت ها و کارآفرینان،تغییر نام برند کاملا کسب و کارها را متحول کرده و به سطح بالاتری رسانده که حتی سود سهام پرداخت می کند. البته نا گفته نماند گاهی تغییر نام برند میتواند به ضرر کمپانی منجر شود.
پس یک کارآفرین چه کاری باید انجام دهد؟ چگونه می تواند تشخیص دهد که یک برند جدید در حال حاضر برایش مناسب است؟
این مقاله هفت دلیل را بیان می کند که تغییر نام برند ممکن است به خوبی به کسب و کار شما کمک کند. پس از خواندن این مقاله، می توانید تصمیم بگیرید که آیا زمان تغییر نام برند فرا رسیده است یا نه؟ اما قبل از آن دو سناریوی برندسازی را با هم مرور می کنیم.
سناریوی اول: تغییر نام برند یعنی تکامل
یعنی یا شما مجدد یک کسب و کار را شروع می کنید.یا به طور کامل آن را به ثمر می رسانید.شما به بازار نشان می دهید که این نسخه از کسب و کارتان کاملا جدید است، حتی اگر کسب و کار را از صفر شروع نکنید. از نظر عملیاتی، ممکن است همه دارایی های کسب و کار پشتیبان خود را مجددا تراز کرده و نام گذاری کنید. که شامل تیم، محتوا، تجربه مشتری و مکانیسم های تحویل شما باشد. اگر تغییرات گسترده ای را تصور می کنید، احتمالا قصد دارید به روشی کاملا متفاوت به مردم خدمت کنید. و این باعث می شود به شیوه دیگری ظاهر شوید. مثالی از یکی از برند های بزرگ :.سال گذشته، برند بربری لوگو و نماد خود را به طور چشمگیری تغییر داد.از نظر منتقدان این کار به شدت برای این برند خطرناک بود.اما به نظر میرسید یک تغییر عظیم را در مخاطبان هدف خود اعمال کردند. و زمان نشان خواهد داد که آیا برای آنها نتیجه بخش خواهد بود یا خیر !!
سناریوی دوم: تغییر نام برند یا تغییری در دیدگاه؟
شاید شما بخواهید چیزی را که الان دارید،ارتقا بدهید. شما لزوما نام برند خود را تغییر نمی دهید بلکه دیدگاههای خود را ارتقا می دهید و در ارسال پیام های خود شفاف تر می شوید.بنابراین همه چیز بهتر در بین مشتریان ایده آل شما قرار می گیرد. پس از ارائه خدمات به مشتریان اساس برند شما مورد توجه بیشتری قرار می گیرد، اما باید از آن تعریف شودو انتقال داده شود.
دلیل اول: کسب و کار شما تکامل یافته است.
یکی از ویژگی های کارآفرینی، تکامل مداوم است. به عنوان صاحبان مشاغل، ما باید انتخاب کنیم و این انتخاب ها منجر به رشد و تقویت مداوم مهارت ها و ارزش های ما می شود. پس از مدتی در کسب و کار، ممکن است متوجه شوید که تا کنون تکامل یافته اید و تغییرات سالم زیادی را تجربه کرده اید، و در این زمان است که بیرون برند شما با درونیات آن مطابقت ندارد و انچه دنیا می بیند، شما را به عنوان بنیان گذار یا قلب و روح کسب و کارتان منعکس نمی کند.
همچنین ممکن است خدمات شما به طرز چشمگیری تغییر کرده باشد یا مدل کسب و کار خود را به روشی واقعا بزرگ تغییر دهید.
اگر دلتای بزرگی بین آنچه که قبلا بودید و آنچه که هستید وجود داشته باشد، نیاز به ارتقای نام برند می تواند بازی را تغییر دهد.
دلیل دوم : برندتان را بر اساس ترند ها ساخته اید
آیا در ابتدا هویت بصری یا پیام رسانی کسب و کارتان را بر اساس چیزی که در آن زمان مد روز بوده، ایجاد کرده اید ؟ اگر بله، پس شما تنها نیستید،ما معمولا برای شروع از آنهایی که موفق هستند الگوبرداری می کنیم بنابراین به راحتی می توان به یک موضوع خاص چسبید و با آن اجرا کرد. اما همان طور که مایا آنجلو می گوید: وقتی بهتر می دانید، بهتر عمل می کنید. اگر برای اولین بار مفاهیم یا تصاویر مد روز را وارد کرده اید، و اکنون قدیمی شده اند، پس شما برای یک برند تاثیرگذار آماده باشید. در این موارد به شدت توصیه می شود که استراتژی برند خود را دوباره مرور کنید. برند خود را براساس حقیقت بسازید، نه روند ها. اگر با آنچه که در هسته ی شما وجود دارد، همسو شوید می توانید آن را انجام دهید. فقط کل هویت خود را حول آن نسازید، بلکه اغلب آن را به روز رسانی کنید.
دلیل سوم : باید نام برند خود را تغییر دهید.
ممکن است برای تغییر موقعیت خود در بازار به فکر یک برند جدید باشید. یا به طور چشمگیری قیمت های خود را افزایش دهید.یا شاید در حال برنامه ریزی برای راه اندازی یک پیشنهاد بسیار ارزان قیمت هستیدو هنوز در آن فضا بازی نکرده اید. شما در حال ورود به محدوده قیمت جدید هستید و احتمالا با مخاطبان متفاوتی نسبت به قبل صحبت می کنید. تغییر موقعیت پیام خود ممکن است به منظور کمک به تمایز و برجسته شدن شما باشد.همه اینها شاخص های قوی هستند که نشان می دهد، شما از برند سازی مجدد سود خواهید برد.
دلیل چهارم : شما در حال سازماند دهی مجدد هستید.
اگرمشغول بررسی پیشنهادات مختلف هستید یا با محصولات و مشاغل دیگر شریک می شوید، یک تغییر نام برند متفکرانه می تواند به شما کمک کند. به این معنی که شما محصولات یا خدمات مختلف را ساده کرده و زیر یک چتر برند قرار می دهید. در این موارد ایده بسیار خوبی است که اکوسیستم کلی برند خود را ارزیابی کنید و دوباره همراستا شوید.
دلیل پنجم : شما درحال گسترش یک فرهنگ جدید هستید.
شما کسب و کار خود را با خدمت رسانی به مردم در یک کشور یا منطقه آغاز کرده اید و اکنون در حال گسترش نام برند خود به یک فرهنگ یا موقعیت جغرافیایی جدید هستید.برای مثال با مشتریانی در ایالات متحده کار می کنید و آماده بازاریابی در یک یا چند کشور در اورپا هستید. برخی از تصمیمات قبلی شما ممکن است نیاز به بازبینی داشته باشد. به احتمال زیاد برخی از هنجارهای فرهنگی رایج در ایلات متحده در اینجا متفاوت خواهد بود. با نگاهی دوباره به بنیاد برند خود،می توانید پیام های خود را تنظیم کنید و مطمئن شوید مخاطب به طور مناسب و تاثیرگذار در بازار جدید شما قرار می گیرد.
دلیل ششم : شما باید استعدادهای برتر را جذب کنید.
اگر متوجه شدید که در جذب یا حفظ استعدادهای برتر با مشکل مواجه هستید، ممکن است زمان آن فرارسیده باشد که برند خود را دوباره مرور کنید. اگر کارمندان شما از کارشان الهام نگیرند،می تواند بر تجربه مشتری تاثیر بگذارد. بنابر این چگونه می توانید تیم خود را به همسویی باز گردانید و نتایج بهتری را به دست آوردید. یکی از بهترین راه ها این است که به آنها دید بزرگتری بدهید.داشتن درک روشنی از تصویر بزرگ از آنچه شما برای آن ایستاده اید، از اینکه چگونه استانداردهای شما در جزئیاتی که مدیریت نشان می دهد، نشاط آور است. و به طور طبیعی باعث ایجاد مسئولیت پذیری و تشویق تصمیم گیری مستقل می شود.تعریف آن چشم انداز بزرگتر برای همراهی مجدد تیم شما موثر خواهد بود.
دلیل هفتم : فروش شما دچار رکود شده است.
اگر رکود در میزان فروش تنها دلیلی است که به فکر تغییر نام برند هستید، پس بسیار مراقب باشید. رکود در فروش همان اخطاری ست که میگوید باید همه چیز را تغییر دهید. اما نکته اینجاست، برند شما ممکن است مشکل باشد یا نباشد. اگر فرض می کنید که این برند شماست و همه آن را منفجر کنید، در معرض خطر بیشتر از دست دادن برندتان قرار دارید.افرادی که سالی یک بار برند خود را تغییر میدهند مورد تایید نیستند، ایجاد یک کسب وکار پرفروش بیش از یک سال طول می کشد و برند شما برای ایجاد آشنایی و اعتماد به زمان نیاز دارد. وقتی به درستی آماده باشید، یک تغییر نام متفکرانه برند می تواندکسب و کار شما را از همه راه های درست ارتقا دهد.
دیدگاهتان را بنویسید