چگونه رنگ برند خود را انتخاب کنیم

با یک استراتژی ساده در این مقاله به شما نشان میدهم چطور ، رنگ برند خود را انتخاب کنید !
انتخاب رنگ برند : طرز فکری که باید هنگام انتخاب رنگ برندتان در نظر داشته باشید این است که شما میخواهید برندتان بر مبنای حقیقت ساخته شود یا ترند ؟ شخصیت شما ممکن است رنگهای خاصی را دوست داشته باشد ، اما شما باید با این حقیقت شروع کنید که رنگها بخش اصلی یک برند را تشکیل میدهند و همین نمای بیرونی است ، که در برند بسیار اثرگذار است . رنگها دقیقا عامل ارتباط گیری یک برند هستند . بنابراین گفته میشود ، همیشه نیاز دارید با بخش درونی برندتان شروع کنید ، مثلا ارزشهایتان چیست ؟ و به چه چیزی اعتقاد دارید ؟یا حتی وقتی افراد با برندتان روبه رو میشوند ، چه احساسی در آنها طنین انداز خواهد شد ؟…. اساسا ، بین برندی که میخواهد هیجان انگیز باشد و به نوعی در بازار طغیان کند و برندی که به دنبال آرامش و امنیت است ، انتخاب رنگ بسیار متفاوت است ، پس مهم است که چه داستانی در برندتان فراگیر است یا شخصیت برند شما چیست ؟
الهام بصری را پیدا کنید : جستجوی ارکان های بصری نقش پلی را بازی میکند که شما در ذهنتان برای انتخاب رنگ برندتان میسازید ، به عنوان مثال ، اگر میخواهید مخاطب شما هیجان زده شود یا دچار تحول و دگرگونی درونی گردد ، باید این الهامات را در جاهایی جستجو کنید که خودتان این حس را از آنجا میگیرید ، پیشنهاد من به شما پینترست است ، فضایی با عکس ها و تصاویر و هنر های بسیار .یا برندهای دیگر که همین حس را به شما بدهد . در فضایی مثل پینترست شما میتوانید 30 یا حتی 50عکس و تصویر هنری ببینید که همه آنها الهام بخش هستند . فضایی که حضور دارید یا حتی روانشناسی و استفاده از شهود نیز پیشنهاد میشود . وقتی تمام مشاهدات را جمع میکنیم ، با مجموعه ای از پین های مختلف تصویری روبه رو میشویم و در نهایت یکی از آنها را که الهام بخش است انتخاب میکنیم . حتی میتوانید با مشاهده یک عکس همین روند را دنبال کنید ، سری به وب سایت designseeds. Com که کلی پالت رنگی درخشان تنها در یک تصویر به شما میدهد ، که میتواند طنین انداز مراقبت ، امنیت و راحتی برندتان باشد . شما میتوانید تنها از یک عکس کلی ایده پالت رنگی بگیرید مثل یک پتوی پشمی گرم کنار شومینه ، نور شمع و چیزهایی از این قبیل . سایت cooler. Co نیز از آن سایتهایی است که میتواند کلی ایده رنگی به شما بدهد ، یا حتی وب سایت
Ganva نیز پر از پالت های رنگی است .
پنج رنگ را پیدا کنید : برای افرادی که میخواهند شروع کنند ، انتخاب رنگ برندشان به شدت پیشنهاد میشود . اول میخواهم توضیح بدم که هر کدام از این پنج رنگ باید یک رنگ تیره خنثی باشد . یعنی مشکی یا نزدیک به مشکی .که برای رنگ پس زمینه استفاده می شود . در انتهای دیگر طیف ، شما باید رنگ سفید یا نزدیک به سفید را انتخاب کنید که برای رنگ متن ها روی یک بک گراند تیره کاربرد دارد . یا هر زمان که میخواهید اتاق تنفس یا فضای سفید را خلق کنید . پس این سه رنگ در وسط پالت رنگی شما جای میگیرند . اولین رنگی که قرار است رنگ اولیه برند شما باشد ، همان رنگی ست که مخاطب میخواهد از طریق آن با شما ارتباط بگیرد ، پس باید بیشترین استفاده را داشته باشد . شما یک رنگ برجسته میخواهید که در یک خانواده رنگی باشد و رنگ اصلی برند شما در همان چرخه رنگی قرار بگیرد . این فرایند به هیچ چیز بستگی ندارد پس شما میتوانید آن را خلق کنی . نکته مهم این جاست که شما با کنتراست رنگی زیادی روبه رو هستید بنابراین رنگی که در این پالت برجسته تر است را میتوانید استفاده کنید . با بازی کردن با پالت های رنگ و استفاده از این کنتراست ، رنگهایی خلق میشود که چشمها را خیره میکند و این همان چیزی است که شما میخواهید . مطمئن باشد که هنگام انتخاب رنگ برندتان ، باید در طراحی وب سایت و گرافیک آن ، حتما رنگ انتخابی به کار رود .
روانشناسی رنگها : به عنوان یک روانشناس برند باید بگویم که هنوز از روانشناسی رنگها چیزی نگفتم ، دلیل اینکه من دوست دارم با مجموعه ای از رنگها ی متضاد روانشناسی رنگ شروع کنم این است که رنگها در روانشناسی بسیار مفهوم متفاوتی دارند . مثلا ، سبز ترند شده رنگ رشد است و اگر شما مدرس هستید و به افراد در جهت رشد کمک میکنید ، این رنگ برای شما مناسب است . ممکن است در زمینه طبیعت و ارگانیک باشیدکه سبز میتواند یک انتخاب عالی برای شما باشد . احتمال زیاد متوجه شده اید که وقتی در فضای باز قدم میزنید ایده ها و تصاویر همچون حباب هایی از دل خاک بیرون می آیند . همان چیزهایی که باعث می شود احساس کنید برای شما الهام بخش است ، در همان لحظه جستجو شروع میشود . دلیل اینکه من همیشه به روانشناسی رنگ متکی نیستم ، این است که مثلا آبی ترند شده رنگ قابل اعتماد بودن و جامعه محور است ، اما رنگ سرمه ای یا آبی تیره حس سلطنت ، رسمی بودن را منتقل میکند و متضاد همه اینها سبزآبی روشن است که حس انرژی و بازیگوشی را دارد، پس در حالیکه هر دو رنگ ابی هستند ولی میتوانند واکنش روانی متفاوتی برای ما داشته باشند . چون ما به دیدن سایه های مختلف آبی در طیف های مختلف عادت کرده ایم .
ذهن ما بسیار سمبولیک است و ضمیر ناخود آگاه ما بر اساس همین سمبول هاست که درک میکند .یک راه میان بر برای یادگیری شناخت روانشناسی رنگهاست .
دیدگاهتان را بنویسید